25-06-07

optimistisch stokje 6

ik ben bijna uitgeput met mijn voorraad optimistische streepjes op het stokje, ik ben hard op zoek naar het volgende optimistisch stokje nr 6. ik vind het al optimistisch dat ik nog heb kunnen afblijven van de rumtopf, teld deze Shamrock?

denk dat deze niet zal gelden, dan maar een gevoelsmatig optimistisch stokje. hier is dus dan numeros 6:

oeps, t'zal voor de volgende keer zijn:-) tenzij deze goed gekeurd word:

mijn glas is half leeg, zo kan ik ze sneller weer vullen :-)

 

uiteraard no inbev

ik zal seffens (ahum nu) ne optimistisch "slaapmutske tripel" soldaat maken sé, een biertje gebrouwen in Lochristi, heerlijk,mmmmm

 

 

20:23 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) | Tags: slaapmutske |  Facebook |

24-06-07

respect bis

tijdens een gesprek met Shamrock hadden we het ineens over het tema respect. tenslotte had ik gezegd dat men niet altijd persé het moet laten weten wanneer ge voor iemand respect heeft.

Shamrock heeft hier iets heel moois op geantwoord, ik had het zo nog niet bekeken gehad, ik kan het niet letterlijk meer na vertellen (mijn geheugen is als een zeef met toch wat te grote gaten), maar het ging als volgt ongeveer:

als het gemeend is, zal je het wel zelf aanvoelen wanneer je gerespecteerd word.

20:23 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (3) | Tags: respect |  Facebook |

optimistisch stokje 5

yep, ben toch al aan de helft geraakt. ik ben dan toch maar aan het zoeken om te zoeken. dus hier nummer 5 zonder sarcasme en voldoende positivismegehalte:

thuis bij ouders waren de warm-water leidingen versleten. er was ergens een lek, daar de leidingen in de chape lag was het niet evident om de vloer open te breken. dus er moest een alternatief worden gezocht. het alternatief was de leidingen omleiden van de kelder via de zolder en zo naar de badkamer. ik als jongeling wilde het zelf proberen, maar het mocht niet, nee, nee dat moet waterdicht gemaakt zijn (alléz gij, da wist ik niet) en er werd dus een "vakman" aangesteld met toch een ruime dienst van staat (of hoe zeggen ze da ook weeral) die toch overal gekend stond voor zijn degelijkheid.

daar de zolder onze (mijn broers en ik) hobbyruimten waren wilden we die buizen niet zo maar in de weg hebben liggen. mijn broer F en ik hebben dus vakkundig de houten vloer (wat ge vloer kunt noemen) open gebroken en plaats gemaakt zodat de installateur mooi de open gemaakte weg naar de badkmamer toe maar hoefde te volgen.

na zijn afgeleverde vakwerk kwam ik ook thuis en zag al meteen wat voor een kieken het was, ik vertelde mijn vader dat als ons moeder dit ziet, die krijgt gegarandeerd een hartaanval. ten eerste: de installateur heeft de leidingen op de zolder doodgewoon op de vloer geplaatst zo naar de slaapkamer naar beneden, maar knal in het midden van de muur zichtbaar en zo net langs de kraan van het bad waardoor de kraan nu scheef stond.

idd, mijn moeder kwam binnen en ge kunt het al raden, ze was in alle staten en heeft direct dat kieken opgebeld en uitgescholden tot en met nadat hij vond dat dit de goedkoopste oplossing was. en dat terwijle ons moeder gevraagd had om het degelijk te maken.

ik heb dan eens ook wat van mijn kloten gemaakt (niet echt, min of meer) tegen mijn ouders en heb het vakkundig werk volledig af gebroken en de leidingen op mijn manier volledig weg gewerkt in de vloer en in de muur weg gewerkt, waardoor er totaal niets meer van te zien is en de kraan terug recht staat (jammer van de tegels, dat lidteken staat er nog).

mijn werk heeft wel langer geduurd, maar....mijn vader zweeg in alle talen.

 

16:07 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: optimistisch stokje 5 |  Facebook |

22-06-07

optimistisch stokje 4

ja, weeral een toer geleden. het was met chrysostemos. iedereen had een taak op school om dit feest tot een goed eind te brengen. vermits mijn hobby fotografie was, was dit dus ook mijn opdracht, een fotoverslag maken tijdens de voorstelling. ik was al blij want dan hoefde ik niks anders te doen, niet op de planken te staan etc.

maar achter mijne rug hadden ze een proffesionele fotograaf ingehuurd. mij kwam dit over dat men mij dus niet vertrouwde en heb dit dan ook gezegd tegen de organisator die dan antwoorde uiteraard dat ik het zo niet moest bekijken, dat men gewoon wat extra foto's wou hebben op andere standplaatsen.

ok, ze doen maar. wanneer het spel gedaan was en ja, bij mij moest men wat langer wachten wanneer mijn foto's klaar waren (ik heb niet dezelfde middelen) en er waren dus al bijbestellingen gemaakt bij de fotografe. wanneer de mijne klaar waren en dus ook rond gedeeld werden, werden plots alle bestellingen van die beroeps geannulleerd en wilden ze enkel mijn foto's. die beroeps heeft geen enkel foto kunnen verkopen buiten diegene die de organisator zelf heeft besteld uit schaamte.

ja daar was ik ook wel fier op.

21:27 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (8) | Tags: optimistisch stokje 4 |  Facebook |

21-06-07

weeral raar

elecrabel gaat zijn energieprijzen met 30% verhogen, en wie zien we nu plots op de tv? ja groen, om wat te vertellen! ja men vind het schandalig dat door die verhoging van de energieprijs er een hele hoop minder bedeelden hun factuur niet meer zullen kunnen betalen. raar hé, men is plots bezorgd voor de minder bedeelden. raar, want toen zij in de regering zaten waren zij het wel die het hardst schreeuwden dat de energieprijs fors naar omhoog moest met een maximum aan taksen, btw etc om op die manier het energie verbruik te verminderen, of hebben ze nu plots ingezien dat hun schreeuw in de regering destijds dan toch ondemocratisch was?

of heb ik het hier weer mis en dat ik het hier weer verkeerd heb begrepen? of verkeerd heb begrepen toen ze in de regering zaten.

17:06 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (7) | Tags: raar, groen |  Facebook |

20-06-07

optimistisch stokje 3

ja, waar ik ook wel best fier op was, dat was mijn bergbeklimming (bergje) in Polen, zie item een "lesje in nederigheid"

20:08 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (5) | Tags: optimistisch stokje 3 |  Facebook |

19-06-07

optimistisch stokje 2

weeral lang geleden, het was geleden dat ik als milicien in duitsland zat.

niet dat het spectaculair is, of was, niet dat ik iets heb gedaan, niet dat ik iets heb verwezenlijkt, maar achteraf bekeken een gebeurtenis waarvan ik achteraf wel een prettig gevoel had, kom ok, waar ik dus optimistisch fier op was, ben.

ik ben de stilte zelve, vertelde niet rap iets, zal nooit als eerste een gesprek aangaan, maar op een gegeven moment na een zware dagtaak tegen de avond kwam er ne mede-milicien naar mij toe na een een discussie van enkelen waarvan ik heel even met mijn snoet ertussen gekomen was, ik weet al lang niet meer over wat het ging, kreeg ik de opmerking van:

awel gij zijt ne rare, als ge moet praten zwijgt ge, als ge moet zwijgen, praat ge, maar als ge iets zegt is het direct raak.

zelf had ik het nooit gemerkt dat ik zo was, maar nu achteraf bekeken vind ik dit geweldig en ben er fier op, als dat nu niet optimistisch is:-)

heb achteraf wel dik naar mijn kloten gehad van hetgeen wat ik gezegd heb, al weet ik niet meer over wat het ging.

23:31 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (6) | Tags: optimistisch stokje |  Facebook |

het optimistisch stokje

shamrock heeft mij een een stokje gegeven, het optimistisch stokje, op zich niet zo erg, maar dan moet het nog gaan over de goede dingen zijn die ik verwezenlijkt heb en nog die dingen waarvan ik fier op zou moeten zijn, ik kan u vertellen dat dit een zeer lange zoektocht gaat worden, en dan nog wel tien dingen.....

hier komt mijn eerste verwezenlijking waar ik op een kort momentje zelfs echt fier op was:

zoals jullie al weten (indien niet, nu wel) ben ik helemaal nooit goed geweest in nederlands, toen het abn, hihihi het bewijs dat ik niet beschaafd ben want ik ben niet goed in algemeen beschaafd nederlands, en ik ben er nog steeds niet goed in.

we moesten een opstel maken over de verhouding noord/zuid op vlak van de wereldkaart. ik heb deze keer heel hard mijn best gedaan om een kei goed opstel te schrijven (het onderwerp intereseerde mij wel). het moest een opstel zijn van 4 volle blz. ik deed extra mijn best, want er was een nieuwe (tijdelijke) lerares, en ik wou toch eens meer dan 4/10 halen, ja dat was mijn max wat ik ooit heb gehaald.

mijn opstel was eindelijk klaar, en ik moet toegeven, ik was niet alleen fier, maar supper fier op mijn eigen opstel, ze zat enorm goed in elkaar.

maar om er toch maar zeker van te zijn heb ik eerst mijn opstel aan mijn broer en ne goede klasgenoot (vriend) laten zien of er ergens fouten in zaten, ik wou echt het max aan punten halen. en mijn fierheid werd nog groter doordat zij het ook een geweldig opstel vonden waarvan zij geen fouten in zagen.

ik vergeet dat moment nooit, ik diegene die nooit goed was in nederlands, die nu een supper opstel heb gemaakt, mijn verwachting was op zijn minst een 8/10, ja dat was het zeker waard, en ja ik was er enorm fier op dat ik eindelijk eens een goed werk heb geschreven.

mijn opstel kwam terug, spannend, lap, voor de moeite, heb een 2/10 gekregen, deed mijn blad open, zag het blauw van mijn eigen stylo al niet meer, was allemaal rood ingekleurd. ook mijn mening bleek al fout te zijn, sinds toen heb ik nooit iets meer goed kunnen doen bij deze leerkracht. ze heeft mij de rest van het jaar scheef bekeken en op alles en nog wat willen pakken, toen kwam ik nooit meer hoger dan een 2/10 op gelijk eender wat, hoe ik ook mijn best deed.

21:36 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) | Tags: optimistisch stokje |  Facebook |

18-06-07

haat

vandaag stond ik weer effe stil (ja eventjes maar) bij mijn stropje, ik streelde het eventjes, teste het of het nog snel genoeg dicht knijpt indien nodig, het gaf mij een zalig gevoel, of tenminste ik pretendeerde het alszijnde een zalig gevoel. effe de streling van het touw rond mijn nek gevoeld en ik kan er weer door. nadien een goei pintje (2) genomen, ne cuvée des trolls. lekker en vooral aangenamer dan de strop.

ja, wat haat ik mijzelf toch, ik heb mijn eigen altijd al gehaat, nu nog steeds, ik haat mijn eigen lichaam dat alsmaar meer op een wrak gelijkt, ik haat mijzelf omwille wie ik ben, omwille wat ik ben, omwille van wat ik mee gemaakt heb en ervaren heb, om hetgeen wat ik al bereikt heb, niks dus, alleen dat ik er nu niet meer bij stil sta en intussen door de jaren heen heb leren relativeren. het zal mij nu worst wezen, we gaan gewoonweg door tot ik de duisternis mag begroeten in mijn kist of ja, mss door het hellevuur van de verbrandingsoven waar ze mij in zullen stoppen, kwestie hygiënisch te werk te gaan, alhoewel dat weer niet bevordelijk is voor de opwarming van de aarde, dju, zelfs in de dood zal ik nog niks goed gedaan hebbben, gelukkig is het maar éénmalig, tenminste wat mij betreft.

 

hihihi, nog effe dit:  no inbev

 

 

15:15 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (9) | Tags: haat |  Facebook |

16-06-07

cannabis

het is toegestaan cannabis in uw bezit te hebben, het is niet toegestaan cannabis te kopen of te verkopen, raar hé

vroeger was het wettelijk verboden om kattekoppen (bedoel niet de cdnv hé) te gebruiken, maar men kon ze wel wettelijk in de handel overal kopen, raar hé

 

17:26 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (11) | Tags: cannabis, kattekoppen |  Facebook |

15-06-07

roest

roest slaapt nooit, tot het verdwenen is

18:21 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) | Tags: roest |  Facebook |

14-06-07

verandering

verandering is daarom nog geen verbetering

19:42 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (6) | Tags: verandering |  Facebook |

12-06-07

bedenking

wat voor de één een terrorist is, is voor de ander een verzetsstrijder

21:34 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (6) |  Facebook |

10-06-07

de val van de spa

als ik bekijk met hetgeen wat er bij de gewone man leeft op de werkvloer, bij de mensen waarvan ik zeker weet dat het traditioneel normaal gezien spa stemmers zijn, heb ik er de volgende conclusie gemaakt over de val van de spa:

in eerste plaats zijn ze zeker het generatiepact niet vergeten die enorm fel werd verdedigd door de spa. en stemmen voor een partij die voornamelijk de rijken behartigen (wat de laatste tijd de spa doet), daar zijn er andere partijen voor.

anti-arbeiders in combinatie met blauwe gedachtengoed = de val van een ex-socialistische partij.

rip

ja, ja spa, jullie moeten niet janken, jullie WISTEN dat het generatiepact jullie zouden nekken. ik kan jullie maar één raad geven: vertegenwoordig uw eigen achterban en niet meer uw coalitiepartners om toch maar in de regering te mogen blijven zitten.

 

21:15 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) | Tags: de val van de spa |  Facebook |

09-06-07

referenda 2

referenda zorgt ervoor dat de politiekers duidelijker zijn 

21:59 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: referenda 2 |  Facebook |

vervolg vb, cap

nog snel het laatste, zie het vorige postje over vb.

dank u Nadia, hoe kon ik de cap vergeten, ja dit is een volwaardig alternatief. ze zijn ontstaan na de betoging van het generatiepact.

cap= comité voor een andere politiek is volgens mijn inzien een vrij sociale partij, al ken ik hun programma niet volledig. ik zou best met hun wel willen discusieren over hun idealen.

ja waarom zou deze partij de kans niet krijgen om in de regering te stappen, mss kunnen zij wel een halt roepen op alle sociale privatiseringen.

zal er zeker nog over nadenken, zoals gezegd zal ik morgen in het hokje beslissen

17:02 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) | Tags: cap, vb |  Facebook |

VB

dju, was eigenlijk de bedoeling om alles te splitsen over de politieke partijen, maar is vandaag dus de laatste dag om nog iets te posten waardoor ik hier nu snel alles bijeen rammel.

het vlaams belang, voorheen vlaams blok is algemeen gekend dat het in zeker zin een racistische partij is, een partij die zoals de vld de vakbonden liever ziet verdwijnen, een partij die alles toch zoveel mogelijk wilt privatiseren (ook de pensioenen etc) net als de vld, een partij die belgie wilt splitsen (waarom ook niet) wat eigenlijk niet meer nodig is, omdat onze huidige regering al vollen bak bezig is met de splitsing samen met de cdnv en natuurlijk nva. om het kort te houden een partij zoals de oertijd: alles voor de sterkste en de zwakkere moeten we elimineren en uitbuiten.

nu het abvv heeft een consencus, of hoe heet dat weeral? getekend dat men niet mag stemmen voor extremistische partijen. nu het strafste is dat volgens interpretatie van sommigen of velen daar ook de pvda bij hoort, uiteraard aan de linker kant dan.

stemgedrag: mmm, ok het is alsmaar duidelijker dat men nog maar enkel kan kiezen tss de cholora en de pest. nu is het aan ieder voor zich wat men het liefst heeft of juist niet. de volgende regering zal ongetwijfeld cdnv zijn samen met de spa.

mensen die dus niet akkoord zijn met het beleid van de afgelopen 4 jaar gaan waarschijnlijk een keus moeten maken met een zeer groot dilemma.

indien men desondanks men niet akkoord is met de partijen van de huidige regering er toch op stemt vanuit overtuiging of geen andere keus, dan gaan de spa en vld natuurlijk zeggen: ziet ge wel wij zijn goed bezig want men stemt op ons.

nu, men kan ook stemmen van: ik ben niet met jullie akkoord, hoe kan ik het jullie nu gaan duidelijk maken dat jullie niet goed bezig zijn: mmm hoe kan ik jullie het zwaarst raken? ja, dat zijn dan de zogenaamde protest stemmen, van alle stemmen van het vb zijn voor 80% proteststemmen.

men kan dus als ex-comunisten de pvda stemmen die niet graag gezien zijn in het politieke wereldje als alternatief voor het vb. (zo is er ook een duidelijk signaal naar de spa), en wanneer men eigenlijk ook niet achter die partijen staat en ze toch niet te veel macht wil geven kan je bij deze partijen de minst gekende gaan kiezen, want dan hebben ze intern ook nog een probleem. de vraag is dan natuurlijk in geval van (wat betreft de pvda) gaan ze dan niet in zee met de spa?

een bijkomende vraag kan ook nog gesteld worden: bij welke partij kan men de regering het hardst treffen?

ja, ik weet het dit klinkt naar absoluut negativisme en doemdenkerij, maar het is de oogst die onze regeringen hebben gezaaid (ook ten tijde van cvp) waarvan ik vooral zal denken aan het generatiepact en nog zoveel andere on-democratische wetten die men heeft gesteld.

hihihi, op wie stem ik? zie ik morgen wel en ook dan geef ik het niet prijs.

 

15:14 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (5) | Tags: vb, pvda |  Facebook |

08-06-07

rumtopf vervolg

yep, vandaag gingen de kersen er in (zuiver biologisch nog wel Nadia) en de nodige rum en suiker.

de pot is nu net ietsje meer als de helft gevuld. en niet te geloven, maar ik heb er tot nu toe nog van af kunnen blijven, nee heb zelfs nog niet eens geproeft, moet voor mij ook een verrassing worden op de eindrit:-)

13:22 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (4) | Tags: rumtopf |  Facebook |

07-06-07

referenda 1

wie referenda weigerd wil de waarheid niet onder ogen zien

23:23 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: referanda |  Facebook |

groen!

groen! ja ik ga dikwijls groen zien wanneer ik aan hun denk, niet omwille van hun ideaal, maar omwille van op de manier hoe ze het in practijk willen brengen. ik ga het hier in het kort proberen te vertellen van wat mijn algemene indruk (eigen analyse) is over hun.

ook ik houd van de natuur, van een mooie propere wereld zonder racisme etc....

maar: om het heel kort samen te vatten: zij willen dit bereiken door de gewone man af te straffen en de rijken (industrielen) met rust te laten (al moet ik zeggen dat eindelijk hun stroming toch zeer lichtjes aan het veranderen is, verkiezingen?) wat voor mij maakt dat dit een zeer gevaarlijke a-democratische partij is.

een voorbeeldje: auto's vervuilen, dat weet iedereen, wat zegt agalev: we maken de brandstof zo duur mogelijk zodat er minder word gereden. bravo: in de practijk wil dit zeggen dat de gewone "burger" niet meer mag rijden (hij kan da niet meer betalen) (maar wel de auto's mag kopen) en de rijken wel, zij trekken het af van de belastingen en hebben toch geld genoeg. ik zeg hier nee op, men moet de bedrijven doen verplichten dat er een bepaalde norm moet gehanteerd worden hoe vuil of hoe proper een motor mag zijn. ik vind dat ook de gewone man het democratisch recht moet hebben om zelf ervoor te kiezen om in de fille te staan of niet, dit mag niet beknopt worden door een te zware financiele druk op uw portemonee.

composteren: hihihi die vind ik geweldig, ook hier word weer de gewone man afgestraft: een hele hoop agelev'ers (groen!) hebben zelf hectaren grond in het groen, en ja dan is het gemakkelijk om zelf te composteren en een paar kiekens in huis te hebben. hoeveel kunnen er dat niet, die dan met hun wagen (milieuvriendelijk?) naar het containerpark moeten rijden waar ze nog eens moeten betalen. en dan zeggen dat de gewone man niet mag bouwen bij groene gebieden en dat 6 are groot genoeg is voor jan met de klak.

mijn portemonee laat het niet toe om te leven zoals zij het willen, ik heb het geld niet om een nieuwe milieuvriendelijke wagen te kopen (hihihi wie rijd er weeral met zware volvo's en saab's), ik heb het geld niet om in het groen te leven met hectaren grond om te kunnen composteren in eigen beheer zoals meerdere leden van groen!.

er zijn nog tal van zaken die er op neer komen dat telkens de gewone man de dupe is, maar ik wilde het kort houden.

ps: het zijn wel sympathieke mensen hé.

11:06 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (11) | Tags: groen |  Facebook |

06-06-07

kartelpartijen

over de kartelpartijen kunnen we vrij kort zijn, bij hun maakt het niet uit welke hun standpunten zijn, ze zijn tenslotte opgeslorpt door de partij met we ze een kartel hebben gevormd, ze kunnen enkel de accentjes proberen te verleggen.

m.a.w. op een kartelpartij stemmen is stemmen op de partij met wie ze zijn gehuisvest.

eigenlijk wel grappig: was er geen wet ontstaan dat men in het bedrijfswereldje geen kartels mogen worden gevormd?

13:28 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) | Tags: kartelpartijen |  Facebook |

05-06-07

lijst de decker

diene vent is geweldig, hij zegt alles rechtuit zonder omwegen, daar houd ik van.

maar wat zijn we met deze partij? als arbeiders? niets, ze zijn zo blauw als de vld. (en ja hoor, ook hij heeft wel knappe goede ideeen, maar daar zijn we nie veel mee).

en ok, laten we aan nemen dat hij vrij veel stemmen zou halen, met wie gaat hij dan in zee???? of gaat hij ook een kartel vormen?

zou het te risikovol zijn om deze partij het vertrouwen te geven? al zou het wel eens goed doen om een paar blaffers erbij te hebben.

23:19 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) | Tags: lijst de decker |  Facebook |

s-pa

ja, hier de s-pa, die op zou moeten komen voor de arbeiders en lagere bedienden.

maar sinds ze met martens (cvp) in zee gegaan zijn hadden ze nog maar 1 doel voor ogen: in de regering blijven zitten, koste wat het kost. in den beginnen hebbben ze nog kansen (stemmen) gekregen, maar ja "de mensen" zijn geen kiekens meer en als maar meer hebben ze minder stemmen. tja, een paar jaar terug hebben ze wel wat stemmen terug gewonnen, maar laten we eerlijk zijn is het door het kartel.

eerst hebben ze constant staan dansen op de pijpen van de cvp, nu, ja nu, om het kort te houden ze hebben nu wel een zeer rechtse koers gehouden, ja ze zijn nog wel in het rood gekleed, maar hun naam dekt allang de lading niet meer, hun vertegenwoordigers vertegenwoordigen hun achterban niet meer. het is al zo ver gekomen dat meer als de helft van de achterban van het abvv geen contacten (gesprekspartners) meer wil hebben met de s-pa.

er zijn tal van voorbeelden van hun rechtse (blauwe) koers, waarvan het generatiepact de druppel te veel was. ze halen nog stemmen, dat klopt, ja, want zonder hun zou het nog slechter gaan hé.

hoe kan nu nog ne echte socialist stemmen op de s-pa? met gratis bussen te geven wil nog niet zeggen dat het een sociale partij is.

alle blauwe standpunten hebben ze gewoonweg aanvaard en zelfs verdedigd (ja mss een heel klein beetje afgezwakt, da zou nog kunnen)

met de rotzooi die onder andere ss heeft achtergelaten hebben ze ook aangetoont dat ze ook al geen belang hechten aan de democratie (ik heb het dan over de volksmeerderheid en niet een politieke meerderheid)

een partij die zo zijn achterban heeft verraden verdiend geen stem.

11:27 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) | Tags: s-pa |  Facebook |

04-06-07

openvld

tja open vld, het mag wel gezegd worden, open zijn ze. maar sociaal? hangt er natuurlijk vanaf wat men onder de term "sociaal" bedoeld, net als de term "democratisch".

ge kunt het draaien of keren hoe ge het wilt, maar ze zijn er uitsluitend voor het grote kapitaal, arbeiders en lagere bedienden die stemmen op de vld is net hetzelfde als uwe eigen nek dicht pitsen, het is tenslotte ook nog een rechtse partij. ok het klopt wel, in theorie met hun burgermanifest hebben ze wel gelijk over het vrij denken en die dingen, maar daar stopt het ook mee. (in praktijk heet het uitbuiting van de gewone man).

toegegeven het is de enigste partij die woord heeft gehouden voor de verkiezeingen acht jaar geleden (behalve betreffende referenda, hebben ze blijkbaar plots schrik van gekregen na het referendum in Peer), tussen hun woorden door hebben ze verkondigd dat men de rijken rijker zal maken en de armen armer, nu, dat is hun duidelijk gelukt.

ze hebben ervoor gezorgd dat de zelfstandigen nu een pensioen krijgen die gefinancierd word met het geld van de arbeiders.

ze hebben ervoor gezorgd dat de arbeiders bijna niet meer zullen kunnen genieten van hun pensioen, dan denk ik aan het sociale democratische generatiepact, ge weet wel het pact met de duivel.

ze hebben ervoor gezorgd dat vakbonden een heel deel van hun democratisch stakingsrecht ontnomen werd.

ze hebben ervoor gezorgd dat het tijdskrediet van 5 jaar naar 3 jaar is terug geschroefd en kan inmiddels al 1 jaar zijn.

ze hebben ervoor gezorgd dat arbeiders minder kansen hebben gekregen om na hun uren bij lessen te volgen (krediet uren) terwijle ze langs de andere kant maar schreeuwen over bijscholing????

ze hebben ervoor gezorgd dat bedrijven voor miljarden aan kadokes hebben gekregen, terwijle ocharme de zielepoten maar een onderhandelingsmarge van 0.4% gekregen hebben (index inbegrepen).

ze hebben het klik systeem ingevoerd op de brandstoffen, is dat vrije handel waar zij toch zo hard over schreeuwen??? maar we kennen het idee wel hier achter: de rijken moeten kunnen rijden zonder file.

ze zijn nu toch weer 100% voorstaanders van het behoud van de kerncentrales omdat ze smakken geld krijgen van electrabel.

ja de vld, het zijn toffe gasten

oh ja, ze willen dan ook nog hebben dat onze arbeiders willen werken voor een appel en een ei zodat de winstmarges van de multinatianals nog groter is, echt waar, zijn ze niet fantastisch? kwestie van positief te denken hé

11:53 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) | Tags: open vld |  Facebook |

03-06-07

cdnv

laten we met de grootste partij beginnen, de cdnv, voorheen de cvp.

waarschijnlijk zullen zij samen met de spa in de volgende regering zitten.

het is een partij die jarenlang de bevolking in zijn greep had via nonnen, pastoors, burgermeesters, industrielen en dokters (mss ben ik er een paar vergeten). deze macht is lichtjes weg gevallen, maar ze zijn nog zo almachtig via de ontelbare christelijke bewegingen zoals de kvlv en hoe noemen ze allemaal hé.

zijn zij het niet die ontelbare belastingen, taksen, accijnzen hebben ingevoerd, ja zelfs belastingen op belastingen?

zijn zij het niet die afgekomen zijn met hun bijzondere machten (Martens) wat toch maar moeilijk democratisch kan genoemd worden?

zijn zij het niet die altijd achter gesloten (geheime) deuren hebben onderhandeld zonder enig democratisch overleg met de bevolking? hun slogan is "geen commentaar".

zijn zij het niet die 100% achter de kern-energie staat?

zijn zij het niet om de amerikanen te plezieren kernwapens hebben binnen geloodsd in ons landje waarvan toen toch het duidelijk was dat er zo'n 80% van de bevolking tegen was? is dat democratie? of moeten ze het volk niet vertegenwoordigen?

zijn zij het niet die op het einde van hun regering een flinke pot geld hebben gespaard, maar dan wel op de kap van de gewone man?

zijn zij het niet die ervoor gezorgd hebben dat er nu een wildgroei is van interimbureaus in plaats van voor vast werk?

is het niet luc dehaene die tegen inbev heeft verteld om met hun administratie naar luxemburg te gaan als ze geen subsidies krijgen en om belastingontduiking te gaan doen op grote schaal?

wat nu? zijn ze veranderd? denk het niet, mss wel ne lichte verschuiving. kijk naar onze leterme, zeker en vanst ne toffe gast, ben ik zeker van, maar hij heeft al veel gepraat, maar niks gezegd.

nu is de vraag natuurlijk, moeten we de klok terug achteruit gaan zetten? mss is een achteruitgang beter als deze regering? mss ook niet? maar, zit er wel een verschil in tss deze regering en cdnv? buiten hun idee over cannabis en euthanasie.

 

21:19 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (4) | Tags: cdnv |  Facebook |

29-05-07

doe de stemtest van de vrt

grappig, heb gisteren de "doe de stemtest" van de vrt uitgevoerd via het net. wat mij eerst opviel is dat de vragen weeral compleet verkeerd gesteld werden, ik bedoel hiermee dat de antwoorden hierop weeral langs alle kanten kan geïnterpreteerd (verdraaid) worden wat natuurlijk weeral een enorm verkeerd beeld kan werpen met wat uw eventueel "politiek profiel" zou kunnen zijn.

ik ben uitverkoren om op groen! te stemmen:-) met een resultaat van 51%, ja wadde, de meest a-democratische partij die er is (later meer uitleg waarom ik deze de meest anti-democratische partij noem), die de pretentie heeft om tijdens "maar" een peiling te gaan verkondigen dat "de kiezer" duidelijk wil hebben dat groen! terug in de regering moet gaan zetelen. (jullie geloven in jullie eigen leugens, bedrieg uzelf zoveel als ge wilt, maar bij mij pakt da niet)

als tweede plaats kwam mijn "profiel" volgens de stemtest op de "pvda" (ik ben wel in hart en nieren ne vuile rooie), mmmm, ja er zijn wel ne hele hoop raakpunten, maar anderzijds de dingen waar ik een groot gewicht op leg komen recht tegenover hun partijprogramma.

gek genoeg kwam ik 4 jaar geleden op als eerste plaats (volgens de stemtest) Vlaams blok samen met de Spa, hihihi is da geen goei combinatie, da word lachen, spectakel verzekerd. kan nog kloppen, in die tijd was het nog de SS bij Spa, mmmm.

ja, het zal nu wel regelmatig over de politiek gaan, want laten we eerlijk zijn, is dat niet de beste soep in irl die er is: beloftes, leugens, intriges, in het geheim al onderhandelen wie wat gaat krijgen, theater voeren, zwartmakerij, plots met iedereen willen babbelen, dure reclame, feestjes, recepties, geld verslindende partijreclame die geen enkele boodschap mee geven, ijdelheid, verbloeming met de realiteit, en ga zo maar verder, maar vooral, heel EVENTJES is "de man met de pet" EFFE belangrijk (t'is te zeggen, hun stem). heel eventjes mag "de man met de pet" effe mee doen met het gedacht dat hij belangrijk is, gehoord word, ocharme toch.

 

mmm toch nog effe dit: NO INBEV 

21:11 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (3) | Tags: politiek, stemtest, pvda, vb, groen, democratie |  Facebook |

28-05-07

geloof in de politiek

in politiekers geloven is net hetzelfde als geloven in sinter klaas.

politiekers vertrouwen is net hetzelfde als zelfmoord plegen.

alle partijen zijn nu weer plots begaan met de modale "stomme" kiezer, men wil plots weer dat de gewone arbeider en bediende het toch beter moet hebben terwijle ze net in het verleden een hele hoop verworvenheden hebben afgeschaft, rechten hebben ingekrompen, het leven duurder hebben gemaakt, de verzuring in de hand hebben gebracht en ga zo maar verder.

nee, dank u, ik ben hun gezever meer dan moe, ik ben nog nooit zo a-politiek als nu.

ik heb mijn vertrouwen altijd in een bepaalde partij gegeven, maar ben ze reeds lang verloren.

sinds een paar jaar is er al geen enkele partij waar ik mij in terug kan vinden waar ik dan op zou kunnen stemmen. maar ongeldig weiger ik te stemmen. mijn stem zal doordacht zijn. op wie? nee da verklap ik niet.

21:27 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (6) | Tags: politiek |  Facebook |

26-05-07

de gelukkige winnaars van het stokje

na enig surfen op de blogs tijdens het genieten van een "duivel" (u al gekend hoop ik) en een "Quintine blonde" van Brasserie Ellezelloise heb ik de knoop maar door gehakt, het is te zeggen, ik heb gewoon de twee laatste van mijn links uitgekozen als de gelukkige winnaars van de overdracht van het stokje "5 dingen die men niet weet van U". en nu maar hopen dat ze het niet zullen vatten als een vergiftigd geschenk, veel plezier ermee.

oh ja, wie zijn het? anima-negra, ilona, en omdat ik er benieuwd naar ben jo en kaar van straffe koffie.

23:25 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (5) | Tags: winnaars stokje |  Facebook |

aanschakeling van leugens!

mijn leven is een "aanschakeling van leugens" volgens een blog-lezer. tja, zo had ik het niet bekeken gehad, ok er is wat gelogen geweest, maar laten we het stellen dat er gradaties zijn in leugens, want wat is trouwens de waarheid? diegene die menen dat ze de waarheid in pacht hebben zijn dikwijls de grootste leugenaars. maar ok, hier ga ik het nu niet over hebben, maar dus wel over mijn leugens.

mijn leugens van de vorige post:

1. wie durfd er nu tegen zijn ouders vertellen dat ge aan het dueleren bent geweest met vrij grote scherpe messen? wij (ik) niet, toen toch niet. er was niets ernstigs gebeurd. dit noem ik een leugen om best wil.

2. daar heb ik niet gelogen, heb van hetgeen wat er gebeurd was enkel verzwegen.

3. ik vind daar toch nergens een leugen. of heb ik het mis?

4. vertel nooit de waarheid op dat moment tegen uw oversten, toch niet voor zoiets, laten we zeggen dat dit een leugen was uit zelfverdediging.

5. ja, dit is wat anders: dit was een berekende leugen, een complot samen met mijn vriend. deze leugen was in mijn ogen een noodzakelijk kwaad, van staatsbelang, geen andere uitweg, mogelijkheid, noem maar op. ik wilde en moest "mijn hondje" hebben, maar ik was er wel degelijk van bewust dat ik ook de verantwoordelijkheid moest nemen van dit prachtige leven: eten geven, mee bezig zijn, wandelen, etc.

dokter de schuld aan dood van mijn hondje? dit heb ik niet beweerd, het was enkel een feit dat ik hier neer pende, ik voelde mijzelf enorm schuldig en ik gaf voornamelijk mijzelf de schuld: lees het item "schuldgevoelens"

ik vind van mijn eigen niet dat ik een grote leugenaar ben. tenslotte wil ik nog mee geven dat deze 5 punten van zeer lang geleden zijn.

 

NO INBEV (is geen leugen, ik houd er mij aan)

19:29 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (3) | Tags: leugens, schuldgevoel, leven |  Facebook |

25-05-07

stokje 2

het tweede stokje: 5 dingen die niemand van mij weet.

tja, wa ga ik hier nu vertellen? wat niemand weet? tja niemand, absoluut niemand is wel niet altijd juist (allerminst wat weinigen weten), maar zal mijn best doen. volgorde van belangrijkheid speelt hier wel geen rol hé.

1. toen ik een jaar of 10 was (denk ik) hebben mijn jongste broer en ik eventje ridder gespeeld, maar we gebruikten voor te vechten echte grote scherpe, wat, nee vlijmscherpe vleesmessen als wapen. we waren dus aan het dueleren in het echt om te spelen, mijn broertje is een dikke 3 jaar jonger als ik, en ik sloeg per ongeluk met mijn mes op zijn hand, en ja prijs natuurlijk. het bloed spetterde letterlijk langs alle kanten. mijn allereerste reactie was om naar zijn hand te kijken hoe ernstig het was, het viel wel mee, ik heb alle bloedsporen gewist en hel netjes de messen terug gelegd in de keuken en aan gedrongen dat mijn broertje niks zou vertellen, tot nu toe weten mijn ouders het nog steeds niet (niemand). we hadden wel onze les geleerd en we hebben het ook nooit meer gedaan.

2. nachtmerries heeft wel iedereen ooit eens gehad veronderstel ik, maar ik heb er ooit ééntje gehad waarvan deze zo erg was dat ik zo te keer ging zonder maar wakker te worden tot ik uiteindelijk toch wakker werd: in eerste instantie dacht ik dat ik in mijn bed had geplast, mijn lakens waren nat, maar nee zowel mijn onderlaken, bovenlaken, mijn vlolledige lijf was zeik nat, maar niet van de pis, maar door het zweet. zo fel had ik geworsteld in mijn nachtmerrie. midden in de nacht heb ik heel stiekem het beddegoed vervangen door een ander. ik schaamde me dat men zou denken dat ik in bed zou geplast hebben omdat niemand zou kunnen geloven dat ik zo zou gezweet hebben.

3. ik heb een expirementje met mijn eigen gedaan. het was na een voorstelling van hypnose. ik vroeg mij af of het mogelijk was om u eigen onder hypnose zou kunnen brengen. ik heb zeer lang voor de spiegel gestaan, maar heb bewust enkel naar mijn ogen gekeken in het spiegelbeeld en mij geconcentreerd dat ik niet met mijn ogen zou knipperen. plots heb ik met mijne kop effe moeten schudden, ik was te ver gegaan, in mijn gedachte kwam er plots een idee te voorschijn van wat als het lukt, wat als ik niet uit mijn eigen hypnose kom? nooit meer gedaan, te gevaarlijk.

4. tijdens een nachtoefening als millicien moesten we afzonderlijk van punt A neer B begeven, wij kregen geen middelen en geen wapen, enkel de "vijand" kreeg wapens. ik had daar geen zin in, daar ik de streek kende, ik was er op gegroeid en kende de inmense bossen van duitsland vrij goed. heb ik mij een goed plekje gezocht en mij neer gelegd en gewacht op de groene pijl (einde oefening). op de één of andere reden heb ik diene pijl niet gezien. het duurde toch wat lang en ben dan toch maar zelf gaan kijken. intussen waren ze me al uren aan het zoeken, ja zelfs de ster-gevallen (majoor en die dingen) waren zodanig in paniek dat ze hebben mee gezocht met jeeps. ik heb mij van den kromme haas gehouden en gezegd dat ik verdwaald was. (moeten ze maar fatsoenlijk mijn dossier bekeken hebben).

5. die vijfde ja, wa moet ik nog vertellen, er zijn er nog, maar dat weet echt maar één persoon en dat wil ik zo houden. dan zijn er nog die een paar personen het weten, maar ook dat wil ik zo houden. mmm, ok: ja ik weet nog iets: mijn schoolvriend zijn hond was bevallen. ik wou er ééntje kopen, maar wist dat mijn moeder dit zeker niet wilde. dus heb ik een afspraak gemaakt met mijn vriend dat ik het hondje zou mee nemen en dat ik tegen mijn moeder zou vertellen dat ik de hond reeds heb gekocht. maar moest het absoluut niet lukken dat ik dan de hond terug zou kunnen brengen naar mijn vriend en de koop dus niet door gaat. ja wat dacht ge, het was gelukt, mijn hondje heeft jammer genoeg niet lang mogen leven, op éénjarige leeftijd is ze omver gereden door een vrouw onder de drugs die ze van de dokter heeft gehad (en hij laat haar nog rijden ook). 

tja aan wie ga ik nu het stokje doorgeven? zal ik bij de volgende post bekend maken.