20-11-08

de waarheid? geeft god echt om ons?

 

 

Geeft God echt om ons?

VANWAAR DEZE VRAAG? We leven in een vrede wereld vol onrecht. Veel religies leren dat de ellende waarmee we te maken hebben Gods wil is.

WAT LEERT DE BIJBEL? God is nooit de oorzaak van slechtheid. In Job 34:10 staat: “Verre zij het van de ware God wetteloos te handelen, en van de Almachtige onrechtvaardig te handelen!” Het voornemen dat God met de mens heeft, getuigt van liefde. Daarom leerde Jezus ons bidden: “Onze Vader in de hemelen,… Uw koninkrijk kome. Uw wil geschiede, gelijk in de hemel, zo ook op aarde” (Mattheüs 6:9, 10). God geeft zo veel om ons dat hij tot het uiterste is gegaan om ervoor te zorgen dat zijn voornemen echt vervuld wordt. –Johannes 3:16.

Zie ook Genesis 1:26-28; Jakobus 1:13 en 1 Petrus 5:6,7.

 

Vanwaar deze vraag? Ja waarom deze vraag, nu dit is eigenlijk alleen maar een vraag die enkel maar van toepassing is voor gelovigen. Voor diegene die weten dat god maar een illusie is, is het antwoord heel kort: noch nee, noch ja, hoe kan iets wat leeft in de fantasie van de mensen om U geven? We leven in een wereld vol onrecht. Veel religies leren dat de ellende waarmee we te maken hebben gods wil is????? Mmmm oh ja wie heeft Ons dat geleerd? Is dat wel zo, ik heb geleerd dat god onfeilbaar is en dat alle slechte van de duivel komt, mmm of was het dan toch gods wil? Oh, ja, maar jullie zijn de getuigen en uiteraard zijn het jullie alleen die de waarheid kennen of weten. Hardnekkig proberen jullie deze larie te verkopen aan anderen, is uiteraard uw goddelijk goed recht, maar het zal dan ook gods wil zijn dat jullie gedoemd zijn te mislukken, het lot? Toch niet de waarheid? Vraag het god, die weet het. Of ge antwoorden gaat krijgen die niet te vinden zijn in diene dikke boek vol fantastische verhalen???? Maakt niet uit, god waakt over iedereen. Das pas een goede vraag, wat leert de bijbel ons? Hallo, het zou er nog iet aan mankeren moest god wel de oorzaak zijn van slechtheid. Alleen is hij dan toch zo zwak dat hij ellende, armoede, kanker, slechtheid niet kan tegen houden? Meer dan de helft van deze aardkloot is gekloot, is gedoemd om enkel maar in ellende te leven, maar natuurlijk, dat is niet belangrijk hé, als men maar geloofd, veel belangrijker, niet waar? Mm jajaja, wat in job 34:10 staat is wel heel dichterlijk geschreven, vertaald het eens letterlijk wat het wil zeggen, iedereen interpreteert dat stukje tekst op zijn manier, maar wat het nu in de werkelijkheid wilt zeggen weet niemand, enkel diegene die het geschreven heeft, maar die is allang de pijp uit, die zit samen met god al zich krom te lachen om hun eigen zever waarvan er zoveel mensen zich buigen over het geschrift als zijnde de waarheid. Jajajaja, liefde is bidden, de rest is dierlijke voortplantingsgedragingen. Enkel alleen die bidden kennen liefde, gelukkig zijn er dan zo veel armen die bidden, allemaal liefde. Waarom moeten we mensen die bidden nog hepen? Ze zitten toch boordevol liefde? Niet, ze hebben niks te kort, ze leven van de liefde, het ultieme geluk. Ze komen alleen wat sneller naar het paradijs, het paradijs waar geen ellende meer is. Jezus heeft ons leren bidden, mmmm klopt niet, het bidden en aanbidden bestond al jaren van te voren, nog voor de verzetstrijder prediker Jezus was geboren, larie dus, hij heeft enkel iets anders gelanceerd. Onze vader in de hemelen, mmmm hemelen??? Dacht dat er maar 1 was, maar goed, het zal wel oud vlaams zijn en bedoelt als enkelvoud. Tja, wat diene Mattheüs 6:9,10 betekent???? vertaald het is in een echte taal in plaats van een zeer onduidelijke dichterlijke manier die weer vatbaar is voor eigen interpretatie, ik heb al zelfs van de jehova’s telkens een andere uitleg gehoord, raar, maar waar. God geeft zo veel dat hij tot zijn uiterste is gegaan???? Mmmm eerst en vooral, dan is hij toch niet ver gegaan, en dan nog, hoe weten jullie dat hij tot zijn uiterste is gegaan, niemand heeft met hem of haar gesproken, niemand is terug gekeerd naar de levenden. Of bedoeld ge dat hij zijn bastaardzoon heeft laten ophangen door de Romeinen als zijnde de zonden op te vangen? Is wel gemakkelijk om iemand anders ervoor op te offeren in plaats van zijn eigen. Gij zult niet doden, dacht ik, toch was het de wens van god, tenslotte vermoord god iedereen, want we sterven allemaal. Doeme toch, klopt, dat is niet moorden, maar een transformatie naar de hemelse ziel. Zijn voornemen wordt vervuld, mmm dewelke? Allemaal naar de hemel sturen???? Waarom allemaal deze zever moeten doorstaan op aarde als er terna de eeuwige gelukzaligheid is in het hiernamaals. Ons eigen leven is maar een fractie van het universum van de tijdszone. Ahah, ik heb het begrepen, hij wil ons even de hel laten proeven, de aarde is maar een beproeving om naar het hemelse te gaan, mmmm , of niet? Want als we rechtstreeks naar de hemel zouden gaan zonder het leven op aarde te passeren weten we niet dat het toch zo goed is in de hemel, we hebben een vergelijking nodig, mmmm. Tja, wat heb ik nu geleerd? Och genoeg gelult, op naar de volgende levensvragen naar de waarheid.

 

12:15 Gepost door watje in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

Commentaren

Onrechtvaardige wereld Moest er geen onrechtvaardigheid zijn, dan zouden we op het aards paradijs zijn . Wat we dan zelf niet zouden beseffen, door gebrek aan onrechtvaardigheid .
God is misschien evenwicht tussen goed en kwaad .
God niet als persoon maar als een geheel .
Wat de mens ervan maakt met hun religies, is een beetje te simpel om goddelijk te zijn .
Maar ik denk niet dat er een hiernamaals is, of een hemel waar we het goed hebben . We hebben gehad wat we hier hebben gekregen .

Gepost door: Siberx | 20-11-08

Reageren op dit commentaar

God geeft om zichzelf Goden zijn een verzinsel van mensen. In de eerst eplaats waren er goden om natuurlijke dingen en andere onverklaarbare dingen voor de mensen te verklaren. Deze goden gaven niet om ons, zij deden gewoon lekker hun eigen zin. Later zijn er dan slimmerikken opgedoken die de goden hier vertegenwoordigden, velen met de bedoeling macht te krijgen over zijn medemensen. Een van de pilaren om de goden geliefd te maken was om te beweren dat God om ons gaf, anders zouden wij ookn ite om hem geven. Stel dat God bestaat, zou je dan zoveel ellende en onrecht zien rondom je? Als hij bestaat geeft hij enkel om zichzelf en zijn vrienden, een beetje "eigen volk eerst" (waar heb ik dat nog gehoord?). If there's a God, he's a faschist, so we're better of without!

Gepost door: Grote Boze Wolf | 13-12-08

Reageren op dit commentaar

De commentaren zijn gesloten.